Po miesięcznym wdrożeniu, na mój pierwszy staż otrzymałem propozycję prowadzenia projektu, jakim jest Badanie Opinii Pracowników. Jest to projekt z obszaru HR, a dokładniej mówiąc projekt komunikacji wewnętrznej. Przyjąłem propozycję, mimo iż był to obszar kompletnie mi nieznany. Nigdy nie brałem pod uwagę pracy w dziale HR, jednak miałem z tyłu głowy słowa starszych MT-sów, którzy radzili, aby odbyć staż w obszarze w którym się nie ma doświadczenia. Tak się zaczęła moja pierwsza rola w Eurocashu!
Sam projekt składał się z dwóch części: Pierwsza polegała na stworzeniu struktury firmy w rozbiciu na konkretne jednostki biznesowe i działy. W oparciu o plik excelowy firma zewnętrzna, która tworzyła badania wgrywała dane do aplikacji. Struktura była tworzona przy pomocy HR Menedżerów, którzy byli odpowiedzialni za pomoc w dostarczeniu wszystkich niezbędnych informacji swojej jednostki biznesowej. Drugą częścią była logistyka i promocja badania. Z racji tego, że w badaniu biorą udział wszyscy pracownicy Grupy Eurocash konieczne było rozdystrybuowanie ulotek z indywidualnym kodem QR, aby umożliwić wypełnienie badania pracownikom, którzy nie posiadają służbowej skrzynki mailowej. Wydrukowanych zostało ok. 10 tysięcy ulotek, co podkreśla skalę koordynowanego przeze mnie projektu. Zadania promocyjne wiązały się ze stworzeniem plakatu Badania, spotu radiowęzłowego oraz nagrania filmu promującego z członkami Zarządu firmy. W tworzeniu grafik oraz wydrukiem plakatów i ulotek i ich dalszą dystrybucją współpracowałem z agencją zewnętrzną.
Przy tego typu projekcie bardzo ważna jest dobra współpraca i komunikacja. Współpracowałem z wieloma działami, aby badanie działało w sposób prawidłowy oraz żeby promocja przebiegła pomyślnie. Problemy jakie napotkałem, były związane głównie z nałożeniem różnych tematów w tym samym czasie. Dzięki temu nauczyłem się czym jest priorytetyzacja zadań i jak do niej podchodzić. Dodatkowo nie spodziewałem się jak dużą trudnością, może być skoordynowanie dogodnego terminu dla wszystkich osób występujących i pracującym przy filmie promocyjnym.
Dzięki temu projektowi poznałem bardzo dobrze strukturę naszej firmy. Dodatkowo, przez to, że współpracowałem z wieloma osobami z różnych działów wiem, w jaki sposób się komunikować w naszej firmie i do kogo w przyszłości mogę się odezwać, jak będę potrzebował pomocy z konkretnego obszaru. Nigdy wcześniej nie robiłem żadnego materiału promocyjnego, teraz już wiem jak to się odbywa i na co zwracać uwagę. Zdecydowanie dobrze wspominam ten staż i polecam go każdemu nowemu pracownikowi w naszej firmie! 🙂