Pierwsze miesiące w programie Management Trainee

15 lutego 2024

Cześć! Mam na imię Klaudia i we wrześniu 2023 r. dołączyłam do programu Management Trainee. Jestem z Poznania i skończyłam Politechnikę Poznańską na kierunku Inżynieria Zarządzania. Od zawsze wiedziałam, że chcę rozwijać swoją karierę w dynamicznym i wymagającym środowisku. I tak oto trafiłam do Grupy Eurocash, gdzie każdy dzień to nowe doświadczenie i możliwość poznania czegoś nowego. Już od pierwszych dni programu zdałam sobie sprawę, że stoi przede mną seria wyzwań, która pozwoli mi wykorzystać i rozwijać umiejętności zdobyte na studiach, a także nabyć nowe, niezbędne w nieustannie zmieniającym się świecie biznesu.

Pierwsze trzy miesiące programu były dla mnie czasem intensywnego wdrożenia. Miałam okazję zaznajomić się z większością jednostek biznesowych i działów, co pozwoliło mi na lepsze zrozumienie, jak funkcjonuje cała organizacja. Ten czas minął niezwykle szybko, co jest chyba najlepszym dowodem na to, jak bardzo byłam zaangażowana i jak wiele ciekawych rzeczy udało mi się w tym czasie doświadczyć. Podczas wdrożenia jeździłam po całej Polsce odwiedzając magazyny, centra dystrybucyjne, sklepy i biura, dzięki czemu miałam okazję zobaczyć, jak teoria, którą poznawałam, przeplata się z praktyką. Bezpośredni kontakt z pracownikami na różnych stanowiskach pozwolił mi zrozumieć ich codzienne wyzwania i potrzeby. To, co początkowo wydawało się skomplikowane z czasem zaczęło układać się w logiczną i zrozumiałą całość.

Dwa miesiące temu rozpoczęłam swój pierwszy staż, podczas którego zajmuję się analizą asortymentową i cenową naszego sklepu internetowego Frisco. Celem jest identyfikacja luk w asortymencie, które mogą być szansą na wyróżnienie się na rynku oraz dostosowanie oferty do zmieniających się trendów i potrzeb konsumentów. Ten projekt nie tylko dał mi możliwość zgłębienia tajników e-commerce, ale także nauczył mnie, jak ważna w dzisiejszym handlu jest umiejętność interpretacji danych i elastyczność w reagowaniu na potrzeby rynku oraz klientów. Praca nad tym projektem pozwoliła mi dostrzec, jak wielki wpływ ma odpowiednie pozycjonowanie produktów i optymalizacja cen, a także analiza oferty konkurencji w celu zwiększenia atrakcyjność oferowanych produktów dla klientów. Każdego dnia uczę się czegoś nowego i poznaję dogłębnie oferowany przez Frisco asortyment. Uważam, że skutecznie przeprowadzone analizy umożliwiają lepsze pozycjonowanie się na rynku, przyciąganie nowych klientów oraz budowanie lojalności wśród obecnych.

W trakcie trwania programu oprócz kompleksowego wdrożenia odbywamy dwa staże, a następnie przystępujemy do roli docelowej. Jest to okazja na sprawdzenia co nas najbardziej interesuje i w jakim obszarze chcielibyśmy się rozwijać, dlatego największą wartością, jaką dostrzegam w programie, jest jego różnorodność i możliwość poznania organizacji od środka, a także zrozumienie specyfiki polskiego rynku FMCG. Dodatkowo jest to szansa na aktywne działanie i rozwój. Cały czas uczę się czegoś nowego i rozwijam aktualny projekt w trakcie mojego stażu, ale już nie mogę się doczekać, co przyniosą kolejne miesiące w Grupie Eurocash. Czekam na kolejne wyzwania! 🙂

Klaudia