Pierwszy staż w Grupie Eurocash odbyłam w Dziale Personalnym w zespole Komunikacji. Moim głównym zadaniem było powołanie do życia ?Infolinii dla Pracownika? ? nowego helpdesku dla pracowników firmy.
Początkowo, temat wydawał się stosunkowo nietrudny ? ot, rozbudowa istniejących narzędzi komunikacyjnych. Jednak z czasem pojawiały się kolejne pytania o to, jak dokładnie ma wyglądać nasz produkt docelowy. Odnoszę wrażenie, że cały mój projekt polegał na szukaniu odpowiedzi na te pytania ? poprzez analizy różnych opcji oraz wydawanie rekomendacji. Na podstawie tych odpowiedzi powstał szczegółowy plan projektu, który zakładał m.in.: przygotowanie i konfiguracji aplikacji IT, zatrudnienie i szkolenie pracowników, akcję komunikacyjną.
Po samym etapie realizacji zostało mi ok. półtora miesiąca na przygotowanie Infolinii do przekazania kolejnemu przełożonemu. Był to okres intensywnej współpracy z moim małym zespołem, w którym tworzyliśmy bazy danych ułatwiające pracę Infolinii oraz co najważniejsze, staraliśmy się stworzyć nawyk aktualizacji tych baz danych przez pracowników Działu Personalnego. Na tym etapie powstał też system raportowania, który stanowił narzędzie do badania przepływu informacji benefitowych i szkoleniowych w ramach Grupy Eurocash.
Ten pierwszy staż był dla mnie warsztatem umiejętności zarządzania projektem i zarządzania zespołem. Mogę z czystym sumieniem życzyć każdemu takiego stażu 🙂