Od HR do Terenu

8 listopada 2023

Po moim pierwszy stażu przyszedł czas na kolejne wyzwanie tzw. Staż operacyjny. Zdążyłem się już zapoznać dobrze ze strukturą firmy, nadszedł czas na poznanie wyzwań w świecie operacji. Na mój drugi staż trafiłem do zespołu projektów operacyjnych Eurocash Cash&Carry.

Podczas mojego sześciomiesięcznego stażu byłem odpowiedzialny za cztery projekty. Moim głównym projektem było audytowanie procedur wagi najazdowej i samoobsługi na hurtowniach ECCC. Waga najazdowa to innowacyjne rozwiązanie firmy, gdzie każdy klient hurtowni po zrobieniu zakupów musi najechać wózkiem lub wózkami z zakupami na specjalną platformę, która ma wbudowaną wagę. Jeżeli waga wózka zgadzała się z wagą nabitą na kasie (każdy produkt ma zdefiniowaną wagę w systemie) to wtedy wózek mógł wyjechać z hurtowni, jeżeli nie to wtedy musiała odbyć się ręczna kontrola wózka przez pracownika hurtowni. Tak zwana samoobsługa na hurtowni to możliwość robienia zakupów w aplikacji. Klient mając telefon z aplikacją może skanować produkty w swoim telefonie i przypisywać je do konkretnych wózków na które je kładzie. Na samym końcu mogą udać się do specjalnie dedykowanej kasy dla klientów samoobsługi. Klienci samoobsługi również muszą zważyć wózek na wadze najazdowej.

Oprócz tego projektu prowadziłem w międzyczasie trzy inne ? subkartoteki, które usprawniały sprzedaż papierosów na hurtowni oraz projekt dużych cenówek, który polegał na zmianie procesu wydruku dużych cenówek na hurtowni. Ostatnim projektem, który prowadziłem odbywał się przy współpracy z czwórką praktykantów letnich w ramach Eurocash Trainee challenge i było to stworzenie e-learningu z samoobsługi.

Podczas mojego stażu operacyjnego zobaczyłem co to znaczy pracować w terenie oraz z jakim rodzajem problemów borykają się nasi pracownicy na hurtowniach. Był to dla mnie bardzo cenny czas co przyczyniło się do tego, że zdecydowałem się zostać w operacji na mojej roli docelowej 😊

Krzysztof Grzęda

Krzysztof Grzęda